אדריכלות מודרנית לעומת אדריכלות קלאסית

אז מה בכלל ההבדל?

אדריכלות קלאסית

אדריכלות קלאסית, היא כנראה מה שאתם מדמיינים כשאתם חושבים על אותם מקדשים מפוארים ביוון, שמתהדרים בעיצוב מרשים, אלגנטי ויוקרתי. אדריכלות קלאסית היא למעשה שם כולל לסגנונות האדריכליים שאפיינו בזמן העת העתיקה את אזור מדינות הים התיכון. הבולטת אולי ביותר היא האדריכלות הקלאסית של יוון העתיקה, שמושתתת על עקרונות של סדר וסימטריה, מהיוקרה והאופי המרשים שלהם ניתן להנות עד היום.

גם במדינה הקטנה והאהובה שלנו אפשר כיום לראות ביטוי של האדריכלות הקלאסית. הדבר ככל הנראה נובע מהמיקום הגיאוגרפי של ישראל בין יבשות, וההשפעה עליה מתרבויות כמו האימפריה העותמנית, רומא וכמובן יוון העתיקה. משמעותי לא פחות הוא כמובן הייחודיות של העיצוב המופלא הזה, שמותיר רושם עז על כל מי שבוחר להתבונן בו.

אדריכלות מודרנית

מצד שני, ישנה גם האדריכלות המודרנית. אדריכלות מודרנית היא שם כולל לכמה גישות באדריכלות שאפיינו את החצי הראשון של המאה ה-20' המאופיינת בהתמקדות בתפקוד, פשטות ושימוש בחומרים וטכנולוגיות חדשות ומשפיעים על עולם האדריכלות גם בימים אלה. סגנון אדריכלות זה מדגיש קווים נקיים, צורות גיאומטריות והיעדר קישוטים. אדריכלים מודרניים ביקשו ליצור מבנים לא רק אסתטיים, אלא גם יעילים, ברי קיימא.

אחד המאפיינים המרכזיים של האדריכלות המודרנית הוא השימוש בחומרים וטכנולוגיות חדשות. אדריכלים בתקופה זו ביקשו ליצור מבנים לא רק אסתטיים, אלא גם יעילים, ברי קיימא ונענים לצרכי דייריהם. כדי להשיג זאת, הם השתמשו לעתים קרובות בחומרים כגון פלדה, זכוכית ובטון.

פלדה, למשל, היא חומר חזק, עמיד וגמיש. זה יכול לשמש ליצירת מבנים קלילים ואווריריים, תוך מתן התמיכה הדרושה למבנים גדולים. זכוכית, לעומת זאת, מאפשרת כניסת אור טבעי למבנים ויוצרת אווירה מוארת ופתוחה. זה יכול לשמש גם ליצירת חזיתות מדהימות ויזואלית המשקפות את הסביבה שמסביב.

בטון, חומר פופולרי נוסף, ידוע בחוזקו ובעמידותו. ניתן להשתמש בו ליצירת מבנים פונקציונליים ויפים כאחד, וניתן לעצב אותו למגוון צורות. בנוסף, בטון הוא חומר בר קיימא, שכן ניתן למחזר אותו ולהשתמש בו מחדש.

לסיכום אדריכלות מודרנית היא זרם אומנותי רחב אופקים המאפשר עיצוב ותכנון מבנים בפרופורציות ייחודיות אשר מדגישות את תכנון המבנה ונותנות ביטוי לבינוי העירוני הסביבתי.

 

היחס בין אדריכלות מודרנית לאדריכלות קלאסית

אדריכלות מודרנית ואדריכלות קלאסית הם שני סגנונות עיצוב שהתקיימו יחד והשפיעו זה על זה לאורך ההיסטוריה. בעוד שהאדריכלות הקלאסית נטועה בסגנונות יווניים ורומיים עתיקים, האדריכלות המודרנית הופיעה כתגובה לסגנונות המעוטרים והדקורטיביים של המאה ה-19. אדריכלים מודרניים ביקשו ליצור מבנים שיהיו יותר יעילים, פונקציונליים ונענים לצרכי דייריהם.

כאשר מדובר בבחירה בין אדריכלות מודרנית לקלאסית, הדבר מסתכם בסופו של דבר בהעדפה אישית ובצרכים הספציפיים של הפרויקט. אדריכלות קלאסית עשויה להיות מועדפת בשל הפרטים המעוטרים, העיצוב הסימטרי והפאר שלה, בעוד שאדריכלות מודרנית עשויה להיות מועדפת בשל הפשטות, הקווים הנקיים והשימוש בחומרים וטכנולוגיות חדשות. חשוב לקחת בחשבון את ההקשר של הפרויקט, הסביבה הסובבת, והשימוש המיועד של המבנה בעת קבלת החלטה זו.

בסופו של דבר, הבחירה בין אדריכלות מודרנית לקלאסית צריכה להיות מונחית על ידי עקרונות של עיצוב טוב, כולל פונקציונליות, קיימות ואסתטיקה. כאדריכלים, באחריותנו ליצור מבנים שהם לא רק יפים, אלא גם משרתים את צורכי דייריהם והקהילה הרחבה יותר.

צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים ונציג שלנו יצור קשר בהקדם: 

אודות המשרד

 "קותי רונן הילל אדריכלים" נוסד ע"י אדריכל קותי הילל בשנת 1999.

קותי(יקותיאל) סיים בהצטיינות לימודי ארכיטקטורה בברית המועצות לשעבר ובעל תואר שני M.H.A.

עם סיום לימודיו עבד מספר שנים במשרד תכנון אדריכלי בעיר מגוריו, התעסק בתכנון פרויקטים רבים ואף זכה במקום הראשון בתחרות פרויקט "קמפינג" – מתחם בילוי, ספורט ואירוח.

קרא עוד >> 

לקוחות ממליצים

ביקורות 5.0 מתוך 5 מבוסס על 40 חוות דעת

עדן פתחוב
@google
קרא עוד
ממליצים מאוד לצערי היו לנו חריגות בדירה, חיפשנו אדריכלים שמתעסקים בלגליזציה של חריגות בנייה בפרט באור יהודה, שמכירים את העירייה ויודעים להתנהל מולה קיבלנו המון המלצות על קותי ורונן ושכרנו את שירותם. קיבלנו שירות מעולה ומהיר במיוחד, ליווי הדוק עד לקבלת ההיתר. מומלץ
Alla Isakov
@google
קרא עוד
אני ובעלי קנינו קרקע במטרה לבנות את בית חלומותינו, נפגשנו עם המווווון אדריכלים, באמת המון בשביל למצוא את האחד שירוץ עם השגעונות שלנו והרצונות שלנו, לאחר מס מפגשים כושלים מצאנו סוף סוף את קותי ורונן!! אדריכלים מהשורה הראשונה, אלופים בעבודה מול העירייה והכי חשוב מוצאים פתרונות יצירתיים לניצול מיטבי של החלל! עברנו בשעה טובה לבית החדש שלנו וחשוב להגיד שמרוצה מאוד וממליצה !!!
נ.ו.י.ה אחזקות
@google
קרא עוד
ממליצים בחום על קותי רונן הילל אדריכלים, מקצוענים בתכנון אדריכלי והוצאת היתרים.
ליהן אוליאל
@google
קרא עוד
אדריכל מעולה עיצב לי את הדירה בשירות אדיב מקצועי ויוצא דופן מיוחד מאוד. ממליצה מאוד❤️❤️
aviel Bracha
@google
קרא עוד
תודה רבה על עבודה זריזה ויסודית על חידוש העסק. ממליץ לכולם.

מידע נוסף

להתחלת השיחה
💬 איך אפשר לעזור?
היי 👋 כאן קותי רונן הילל אדריכלים,
איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן