לגליזציה של חריגות בנייה

שירותים נוספים:

אדריכלות ובינוי ערים  |    שינוי תב"ע    |    היתר בנייה

צריכים ייעוץ?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם 

ניסיון מקצועי

יצירתיות וחדשנות

ליווי צמוד

חריגות בנייה - מה זה בעצם?

בכדי להבין מהי חריגת בניה ואיך לפתור את הבעיה, נצטרך להתחיל מהגדרה והבנה של מונח זה. חריגות בניה הן פעולות שנעשות בניגוד להוראות ותקנות חוק התכנון והבנייה ביחס לבניית מבנים חדשים או ביצוע שינויים במבנה קיים, בייעודו או בשימוש בו והיא עלולה לגרום לבעיות משפטיות, פגיעה בתכנון האזורי ואף לאיכות ולבטיחות הבנייה עצמה.

לפני שמתחילים לבנות בניין חדש או לשפר נכס קיים, על הבעלים או המבצע להוציא היתר בניה מהרשויות המקומיות הרלוונטיות. היתר בנייה הוא הסכמה של הרשות לסוג מסוים של בניה ועבודות בניין הכולל תוכניות, מפרטים, תקנות בניה וכו' .

במצבים מסוימים, היתר בניה אינו נדרש, כמו למשל במקרה של שיפוץ קטן אשר לא גורם לשינויים במבנה המקורי של הנכס. אך, כל בנייה או שיפוץ שמשנה את המבנה הקיים או מוסיף לו חלקים ואף שטחים חדשים, מחייבים היתר בניה. אם הבעלים או המבצע לא מקבלים את היתר הבניה הנדרש, הם עשויים לבצע חריגת בניה כגון בניה מעבר לקו הבניין, הוספת שטחים לבית או למבנה תעשייתי וכו'.

אדריכל

במידה וביצעתם שיפוץ ללא היתר, מה עליכם לעשות ?

אנחנו עושים לכם סדר,תוכנית 5 השלבים שלנו: 

01

השלב הראשון והחשוב ביותר הינו שלב הבדיקות.

האדריכל מבצע בדיקה מקיפה ומסודרת מול הוועדה המקומית כדי לוודא שאכן ישנה התכנות להכשרת החריגה. במקרים מסוימים כאשר אין זכויות בניה במגרש או שהחריגה עוברת את גבולות הבניין המותרים יבקשו בוועדה המקומית לבצע הריסה של הבניה הלא חוקית. לאחר שהאדריכל בודק ומאמת שאכן ישנה אפשרות להכשיר את החריגה מתחילים בתהליך הוצאת היתר בניה.

02

הכנת תכניות

על מנת לקבל היתר לחריגת בנייה, יש להכין תכניות מפורטות ומקיפות שידגישו את השינוי המבוקש. התכניות צריכות לכלול מדידות, שרטוטים, תמונות וכל פרט שיכול להעניק לוועדה המקומית את הפירוט המדויק ביותר של התוספת שבוצע במבנה.

03

הגשת הבקשה

לאחר הכנת התכניות יש להגיש בקשה לקבלת היתר לחריגת בנייה למשרדי הוועדה המקומית. הבקשה צריכה לכלול את כל המידע הדרוש ולציין את השימוש החדש של השטח או התוספת.

05

קבלת היתר בניה בדיעבד

 לאחר קבלת היתר בניה להסדרת החריגה הקיימת וקבלת אישור מחלקת פיקוח מטעם הועדה המקומית, האדריכל יכול לחתום על טופס 4 ובכך מסתיים תהליך הוצאת היתר בדיעבד לחריגה.

04

תהליך טכני

לאחר הגשת הבקשה, יחול תהליך טכני שיכול לכלול מספר בדיקות ופגישות עם גורמי הרישום והמפקחים המקצועיים מטעם הוועדה. על האדריכל להתאים את התכניות לדרישות הוועדה המקומית תוך עבודה משותפת עם יועצים חיצוניים כגון מהנדסים וכו', על מנת להבטיח תהליך מהיר ומקצועי של קבלת היתר הבניה.

לסיכום, הכשרת חריגות בניה היא תהליך מורכב הדורש ידע מקצועי ומנהלי מסוים. התהליך כולל שלל פרמטרים שיש להתמודד עמם. 

אך אל דאגה. משרדנו, קותי רונן הילל אדריכלים, כאן כדי לשרת אתכם במקצוענות וביעילות. אנו נותנים את הידע והניסיון הנדרשים על מנת לקבל היתר בניה בקלות ובהצלחה.

להתחלת השיחה
💬 איך אפשר לעזור?
היי 👋 כאן קותי רונן הילל אדריכלים,
איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן